Mis Tareas Bilingües WP

Homeworks in Languages

Top 100 Toold for Twitter…

Top 100 Tools for the Twittering Teacher

Twitter has become a powerful tool for community organizers, marketers, and others who want to share and receive information in a fast, friendly environment. It’s no wonder, then, that teachers have also found success on Twitter, using the tool to connect with students, share information with parents, and find useful resources. Here, we’ll take a look at 100 tools that can help twittering teachers make the most out of this helpful microblogging tool.

Finding Friends

Connect with other teachers, people in your local community, and more by finding followers through these tools.

  1. Twits Like Me: Find other users in education through Twits Like Me.
  2. Nearby Tweets: You can find Twitter users near you using this tool.
  3. Twubble: Twubble will help you find people who have interests that are compatible with yours.
  4. WeFollow: WeFollow offers a user powered Twitter directory.
  5. GeoFollow: GeoFollow offers a location-based Twitter user directory.
  6. Twellow: This Twitter directory is sorted by application.
  7. Twitter Packs: Twitter Packs makes it easy for you to find new people based on interests.
  8. Follow Cost: Use this tool to determine how much effort it takes to follow a specific Twitterer.
  9. Atlas: Using Atlas, you can watch Tweets that are shown on a map.
  10. TwitterLocal: TwitterLocal will help you find Tweets from a specific location.
  11. Sharing

SKYPE… 
…es un software que permite comunicaciones de texto, voz y vídeo sobre Internet. En el aula, es una herramienta fundamental para realizar videollamadas, llamadas telefónicas y comunicaciones por medio de texto en tiempo real y de un modo directo. El alumnado y el profesorado pueden hacer intercambios con otros centros educativos del mismo país o con centros de cualquier parte del mundo, siempre que haya disponibilidad horaria.

Se pueden crear grupos de discusión sobre proyectos colaborativos. Los docentes pueden planificar distintas tareas con su alumnado para realizar actividades de intercambio entre los distintos centros. De forma que:

– Se practica la lengua oral se mejora las competencia comunicativa en distintos idiomas.

– Se trabaja modelos pedagógicos innovadores mediante la investigación y la metodología activa.

– Se conocen otras culturas y tradiciones de nuestro entorno y de otras partes del mundo.

– Se crean situaciones educativas más cercanas al alumnado, ya que son protagonistas y se realizan a tiempo real.

– Se mejora las competencias básicas, destacando la competencia digital y comunicativa.

*

Grupo de Yolanda Egea * WordPress
http://grupoticdeyolandaegea.wordpress.com/2012/01/04/top-100-tools-for-the-twittering-teacher/

marzo 7, 2012 - Posted by | Uncategorized

Aún no hay comentarios.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: